Gemeentehuis

Kerkplein 3
9667 Horebeke

055/45 52 35
info@horebeke.be

Openingsuren

Maandag tot vrijdag:
09:00 - 12:00
Maandagavond:
17:00 - 19:30

Gemeentehuis gesloten op 12 juni 2017 en 18 september 2017.

Attest van woonst

Een bewijs van woonst (of attest van inschrijving) bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn adres in de gemeente.

Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:

  • naam en voornamen
  • plaats en datum van geboorte
  • adres
  • burgerlijke staat
  • nationaliteit
  • de datum sinds wanneer u op het adres woont.

U kunt ook een bewijs van woonst aanvragen met de historiek van uw vorige adressen.

U kan het attest aanvragen aan het loket bij de dienst Burgerzaken. U brengt uw identiteitskaart of verblijfsvergunning mee.

Als u beschikt over een elektronische identiteitskaart, dan kunt u attest ook raadplegen, downloaden en afdrukken via 'Mijn Dossier', de online toepassing van het Rijksregister.

Het bewijs mag ook worden aangevraagd door een wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd) of een gevolmachtigde. In voorkomend geval, brengt u de volmacht en identiteitskaart van de aanvrager mee, alsook de eigen identiteitskaart.